רמי גן
A
A
A
A
מידרג
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 052-2653798
למה חשוב לבצע הדברה לאחר שיקום הגינה

למה חשוב לבצע הדברה לאחר שיקום הגינה

שיקום של גינות מתבצע פעמים רבות לאחר שמזיקים הרסו אותן, ואמנם לאחר השיקום הגינות מתרעננות במראה חדש ומרשים, אך אין הבטחה לכך שהמזיקים לא יחזרו. לכן לאחר השיקום של הגינה חשוב מאוד לבצע גם הדברה על מנת למנוע את האפשרות שתיהרס שוב, ואסור לזלזל בכך.

יש שלל סוגים של מזיקים בגינות ולכל מזיק יש דרכים אחרות להרוס את הגינה המשוקמת שלכם:

  • צרצרים וחגבים: החרקים האלה לועסים גבעולים ועלים ויוצרים בהם חורים.
  • כנימות ופטריות: טפילים אלה גורמים לצמחים לחלות ולפתח כתמים בצעים שונים ולא מחמיאים על העלים.
  • זחלים: זחלי העשים בעיקר עלולים לגרום לנזק חמור לצמחים, עד כדי השמדתם כליל. את הנזק אתם לאו דווקא תראו מיד, וזאת משום שהם יוצרים תעלה בתוך הגבעול וניזונים ממנו ישירות מתוכו.
  • טרמיטים וחרקי עץ: החרקים האלה ניזונים מגזעי וענפי העצים וגורמים לנזק קשה מאוד במהירות רבה יחסית.

זוהי רק רשימה חלקית, אך את הרעיון הכללי אתם יכולים כבר להבין – הגינה שלכם אינה מוגנת כל עוד לא "תחסנו" אותה מפני המזיקים.

איך מתבצעת הדברת הגינה?

ישנן שיטות שונות ומגוונות שבהן עושה שימוש חברה הדברה מקצועית, ותמיד ניתן לבחור בשיטה ירוקה שאינה מזיקה לכם או לגינתכם כלל. בין השיטות הקיימות נמנות:

  • הדברה בעזרת ריסוס: מרססים את הגינה עם חומרים כימיים ברעילות נמוכה אשר מטרתם לחסל את כל קהילת המזיקים שקיימת בגינה.
  • הדברה אורגנית: מפזרים פיתיונות או מלכודות בסביבת הגינה כדי לחסל או ללכוד את המזיקים. ישנן גם שיטות הרחקה אורגניות, למשל בעזרת אדמה דיאטומיט.
  • הדברה ביולוגית: משחררים קהילה של טורפים טבעיים של המזיקים ברחבי הגינה, למשל חיפושיות פרת משה רבנו.
  • הדברה אלקטרונית: בשיטה זו עושים שימוש במכשיר אלקטרוני להרחקת המזיקים, לרוב נגד עטלפים או חולדות.
  • הדברה משולבת: אם מדובר בכמה סוגים של מזיקים בגינה אחת, יש צורך בכמה גישות שונות להדברתם, ובהדברה משולבת ייעשה שימוש בהדברה עם חומרים כימיים ואורגניים יחדיו.

מה חשוב לוודא כשמחפשים חברת הדברה לגינה?

לפני שתמהרו להזמין את המדביר הזול ביותר שתמצאו, חשוב לוודא קודם כל שיש לו רישיון להדברה מטעם המשרד להגנת הסביבה. חברת הדברה מומלצת חייבת להיות בעלת רישיון שכזה, ורק כך ניתן לוודא שבעת ההדברה ייעשה שימוש בחומרים שאינם מזיקים לבריאותכם או לסביבה.

בנוסף, מומלץ לשאול את חברת ההדברה מה המדיניות שלה בנוגע לטיפול חוזר במידת הצורך – האם היא גובה עליו תשלום נוסף או לא. הטיפול החוזר יכול להיות עבור הדברה פעם נוספת במקרה שבו השיטה שנבחרה לא הצליחה, או עבור הצבת פיתיונות או מלכודות נוספים.