רמי גן
A
A
A
A
מידרג
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 052-2653798
התאורה המתאימה לגינה מרהיבה

התאורה המתאימה לגינה מרהיבה

השקעתם ותכננתם גינה מרהיבה ביופייה לבית? עכשיו נותר רק לבחור את התאורה המתאימה

מה הטעם להשקיע זמן וכסף בתכנון גינה, אם חלק ניכר מהיום אי אפשר ליהנות ממנה כמו שצריך בשל החושך השורר בחוץ? באמצעות תכנון נכון של תאורת גינה, תוכלו ליהנות מהגינה הביתית בכל שעה שתרצו.

היתרונות של תאורת גינה

כל מי שרוכש בית עם גינה, מדמיין פינת נוי יפהפייה שכיף לשבת בה לבד, או לארח בה אנשים נוספים. כאשר יושבים בגינה ירוקה ופורחת, ורואים שהוקדשה מחשבה רבה לסוג הצמחים שנשתלו, הפרחים, השבילים וריהוט הגן, הלב מתרחב ויש תחושת שלווה ורוגע. החיסרון היחיד הוא שרוב האנשים נמצאים מחוץ לבית בשעות היום, וחוזרים אליו רק סמוך לרדת החשיכה או לאחר מכן.

כדי ליהנות מהגינה היפה שלכם במשך כל שעות היום, כדאי לתכנן תאורת גינה כבר בשלבי עיצוב הגינה עצמה. התאורה נועדה להדגיש אזורים מסוימים בגינה, כמו צמחיה או שבילי כניסה לשטח הבית, והיא מיועדת כמובן גם לאזור פינת הישיבה, כדי שיהיה נעים לשבת גם כאשר חשוך בחוץ.

יתרון נוסף זו תחושת הביטחון שמעניקה התאורה בגינה. כאשר מתקינים תאורת גינה, יש תחושה של בטחון גם כאשר נמצאים בתוך הבית וגם כאשר חוזרים מאוחר וכל הרחוב חשוך. כמו כן, אם אתם אוהבים לארח, תוכלו לסמוך על כך שהתאורה תיצור רושם רב ותהפוך את הגינה שלכם ליפה עוד יותר מאיך שהיא נראית במהלך שעות היום.

שיקולים בבחירת תאורת גינה

יש כיום אפשרויות שונות לבחירת תאורת גינה, וכל משפחה יכולה לבחור בפתרונות המתאימים לסגנון הגינה ולתקציב העומד לרשותה. עם זאת, כדאי לבחור בתאורת לד הנחשבת לבטוחה לשימוש ובעלת אורך חיים ארוך, כך שלא תצטרכו להחליף נורות בתדירות גבוהה או לדאוג לתחזוקה מיוחדת.

כשאתם בוחרים בתאורת גינה תוכלו לבחור בין אור צהוב רך, או אור צבעוני ואפילו שילובי צבעים. יש גם אפשרות לבחור גופי תאורה הפועלים על חיישנים המזהים תנועה, אשר נדלקים ונכבים רק לפי הצורך. מעבר לחסכון בחשמל, תאורה כזו גם מסייעת לתחושת הביטחון כאשר חוזרים מאוחר בלילה וחוששים להיכנס לשטח חשוך, או כשיושבים בתוך הבית ומזהים תנועה בחוץ הגורמת להדלקת התאורה.

מלבד גוון האור וסוג התאורה, חשוב לדעת כמה גופי תאורה תצטרכו בשטח הגינה. בגינה ביתית אין צורך באור עצמתי כמו שיש במסעדות או גני אירועים, ולכן לא מומלץ להעמיס בגופי תאורה רבים ועוצמתיים. מלבד כמות גופי התאורה, צריך לדעת גם היכן להתקין אותם בשטח ולאיזו זווית לכוון אותם, כדי לקבל את האפקט המקסימלי.

לצורך התאמת התאורה מומלץ להתייעץ עם מעצב גינות או אדריכל נוף, שיוכלו לבצע את תכנון התאורה בשלבים המוקדמים של בניית הבית, או עם חנות מקצועית למכירת תאורת גינה, שיש לה ניסיון בעבודה מול לקוחות שונים.