רמי גן
A
A
A
A
מידרג
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 052-2653798
גיזום עצים כחלק מאחזקת הגינה

גיזום עצים כחלק מאחזקת הגינה

אין צורך לחכות עד שהעצים והעלים יהיו מאוד דהויים. גיזום עצים בגינה יכול להתבצע במספר מועדים שונים במהלך השנה, בין אם מדובר בגיזום של עצי פרי או גיזום עצים גבוהים אחרים. מעבר לנושא של נוי, אין ספק כי גיזום עצים הוא גם עניין בטיחותי לכל דבר. נסביר.

בין אם אתם מתגוררים בבית פרטי או בבית דירות, אתם נהנים מצמחייה הסובבת אתכם. לפני שנדבר על גיזום עצי פרי וגם עיצוב עצים מקצועי, כדאי להזכיר משהו חשוב. על פי החוק, בכל אזור בארץ (ובעולם) חייב להיות אחוז מסוים של ריאה ירוקה. מה זה אומר? במילים פשוטות, לא ניתן לגזום עצים וצמחייה ללא בקרה ופיקוח, היות ולא כל עץ או צמחייה אכן מורשים לגיזום. ריאה ירוקה כוללת עצי פרי וצמחייה רבה, עצים גבוהים, שיחים ופרחים. את כל אלו יש גם לגזום ולעצב, אז איך עושים זאת נכון?

גיזום עצים גבוהים ועיצובם
כשמדברים על גיזום עץ גבוה או נמוך, יש צורך קודם כל לאבחן את סוג העץ כמובן. בעוד שישנם סוגי עצים המיועדים לגיזום באופן מסוים, עצים אחרים נגזמים אחרת. גיזום ועיצוב עצים הוא מקצוע לכל דבר, במיוחד גיזום עצי פרי גבוהים.
יש צורך לציין כי במהלך העבודה של גיזום עץ גבוה, על הגוזם או הגנן להיות מצוידים בכלים הבטיחותיים ביותר, בין אם יש צורך להשתמש במנוף הרמה, בבמת הרמה או בכל ציוד אחר. בפעמים רבות, יש צורך גם לעבוד עם היתר לעבודה בגובה.

מתי יודעים שיש צורך לגזום עצים?
בעוד שעדיף לגזום עצים מסוימים בעונת האביב, חלקם האחר של העצים מיועדים לגיזום בעונות שונות. באופן כללי, לא מומלץ להמתין עד סיטואציה בה העצים כבר דהויים מאוד. גנני גינות וגיזום עצים ידעו תמיד לאבחן את סוגי העצים בגינתכם, שדורשים גיזום ועיצוב.

גיזום עץ פרי הוא מלאכה שאינה פשוטה. מדוע? מכיוון והגיזום צריך להתבצע ללא כל פגיעה בענפים הפוריים של העץ, בגזעים משמעותיים וכדומה. יש לזכור כי במקרים רבים, גיזום עץ פרי גבוה הוא עניין בטיחותי של ממש. אף אחד מאיתנו לא מעוניין למצוא את עצמו ליד עץ שקרס בעקבות גיזום עצים לא נכון או לא מקצועי דיה/

גננים מומלצים גוזמי עצים גבוהים
רגע לפני שאתם מאתרים גננים מומלצים לגיזום עצים שונים, כדאי גם לזכור, גנן מומלץ לגיזום עץ גבוה צריך גם לטפל בנושא של מזיקים, במידה ויש כאלו. אם עצי הפרי שלכם סובלים ממכה של מזיקים, לא משנה כמה תשקיעו בנושא של גיזום מקצועי לעצים, העץ עדיין יהיה חולה ולא ייראה טוב.

מעבר לכך, חשוב גם לדעת שהמזיקים השונים תמיד במצב של התרבות בלתי מפסקת. משמע, הזנחה של העצים בגינה תוביל להתרבות מסיבית של מזיקים בחצר.