רמי גן
A
A
A
A
מידרג
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 052-2653798
הכלים שיקלו עליכם בעבודות הגינון

הכלים שיקלו עליכם בעבודות הגינון

מחקרים מראים כי עבודת הגינון היא מרגיעה ובריאה לגוף ולנפש. זהו זמן להירגע עם עצמכם ועם הגינה האהובה שלכם, להקשיב למוזיקה טובה באוזניות, לבלות שעה או שעתיים באוויר הצח ותחת שמש זורחת, ולטפח את הצמחים שלכם שזקוקים לכם. עם זאת, מה שהמחקרים שוכחים לציין הוא שעבודת גינון יכולה להיות גם ארוכה, קשה ומעייפת, במיוחד ככל שהגינה גדולה ומורכבת יותר, ובמיוחד אם אין ברשותכם כלי גינון מתאימים. אז מה הם כלי הגינון שכל גנן חובב חייב לרכוש לעצמו כדי לתחזק את הגינה?

מכסחת דשא

העשב הצפוף והשימושי הזה נמצא כמעט בכל גינה שמכבדת את עצמה, אבל למרבה הצער הוא דורש לא מעט תחזוקה – השקיה, ריסוס, וכיסוח תדיר. הדשא למעשה זקוק לכיסוח על מנת להישאר חזק ובריא, ולא מומלץ להזניח את המשימה הזו. לשם כך תעזור לכם מכסחת דשא יעילה ומתאימה לגינה שלכם: קחו בחשבון את השיפוע והגודל של השטח השלכם. עבור שטח גדול מומלץ לבחור במכסחת מבוססת בנזין, מאחר והיא איננה תלויה בחיבור לנקודת חשמל או בטעינה של סוללה חשמלית ולכן ניידת יותר. בנוסף, שטחים גדולים או בעלי שיפוע חזק יהיה קל יותר לקצוץ בעזרת מכסחת בעלת הנעה עצמית, כלומר שהמנוע שלה גם מסיע אותה במקומך.

המפוח

כלי גינון שימושי ביותר, שגננים מתחילים רבים שוכחים לקחת בחשבון, הוא מפוח העלים. מטרתו לנקות את הגינה לאחר נשירה מרובה של עלים או פירות, וגם לפנות את הגזם או הענפים הקטנים בסופו של יום עבודה וגיזום בגינה. המפוח הוא נוח ביותר מאחר ומאפשר לכם לטפל בשטח רחב יחסית של הגינה בדקות ספורות. גם כאן חשוב לוודא שיש התאמה בין המפוח הנרכש לבין הצרכים האישיים שלכם ושל הגינה שלכם: תוכלו לבחור בין מפוח ידני וקל לגינות קטנות ועדינות יחסית, לבין מפוח גב כבד ועוצמתי יותר עבור שטחים נרחבים. גם כאן, בדומה למכסחת הדשא, תוכלו לבחור בין כלי גינון מונע על ידי בנזין או כזה חשמלי, וגם כאן הכלי החשמלי פחות מתאים לעבודה בגינה גדולה בעלת שטח עבודה רב.

חרמש

כלי שימושי ביותר לתחזוקת הגינה עבור כל מי שמעוניין לנכש עשבים בצורה עדינה ונקודתית יותר מכפי שמכסחת הדשא מאפשרת לעשות. לפעמים אפילו תבחרו להשתמש ראשית במכסחת הדשא ולאחר מכן לעבור על השטח עם חרמש ביד כדי לדייק את התוצאה ולהיפטר מנקודות קטנות שבהן המכסחת לא הגיעה בדיוק לכל העשבים בקל מקום. בדומה לכלי הגינון האחרים, גם כאן תיתקלו בדילמה הרגילה בין חרמש מוטורי (עם מנוע בנזין) לבין חרמש חשמלי או אפילו נטען.

מסור ממונע

מכשיר חשוב ביותר עבור מי שמטפח עצים או שיחים גבוהים. הוא מאפשר לכם לחתוך עצים וענפים, לרסן את השיחים שלכם כאשר הם מתפשטים יותר מדי, ולקצוץ ענפים שצמחו בצורה לקויה ופוגעים בבריאותו של העץ. בהתלבטות איזה מסור ממונע לרכוש, קחו בחשבון לא רק את גודל הגינה ותדירות השימוש במסור, אלא גם את מידת ההכשרה והניסיון שלכם בעבודה עם המכשיר רב העוצמה הזה, וכמובן סוג העץ שברצונכם לחתוך.