רמי גן
A
A
A
A
מידרג
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 052-2653798
בחירת צמחים לגינה

בחירת צמחים לגינה

אז קיבלתם את ההחלטה לשדרג את הגינה שלכם, או אולי אפילו להקים גינה חדשה לחלוטין מאפס. מדדתם את השטח, קניתם את הציוד המתאים, הכנתם את התשתית... אבל איך בוחרים את הצמחים הנכונים לגינה? האם לשתול דשא או לרצף את הגינה בחלוקי נחל? מה עדיף, גדר חיה או שורת עצי פרי? ואולי בכלל עדיף לבחור צמחים מלאכותיים? המשיכו לקרוא כדי לקבל את כל הטיפים שאתם חייבים לדעת.

התחילו מבחירת הצבעים

תכנון נכון של גינה לוקח בחשבון את המראה של התוצר המוגמר – אחרי שסיימתם לשתול את כלל הצמחים שלכם, ואחרי שהם הספיקו לצמוח למלוא גודלם ולפרוח. בכל הנוגע לפרחים ולצמחים אחרים בעלי פריחה, חשוב לזכור שכל אחד פורח למשך זמן שונה ובעונות אחרות של השנה, כך שלא כל הצבעים שבחרתם יופיעו כל הזמן או זה לצד זה בהכרח. לאחר שלקחתם את כל המשתנים האלה בחשבון, בחירת הצבעים תלויה בעיקר בטעם האישי שלכם. מומלץ לעשות טיול במשתלה או בספק של צמחים מלאכותיים ולהתרשם מהגוונים העומדים לרשותכם, כיצד הם משתלבים זה בזה ואיך הם נראים כחלק מעיצוב הבית שלכם. מלבד פרחים, כדאי לשקול להשתמש גם בשיחים, עצים, מטפסים וכל מה שייתן לכם עלים ירוקים או צבעוניים אחרים.

גינה פורחת כל השנה

אם אתם מעוניינים במראה שופע ומלבלב לאורך כל עונות השנה, ישנן שתי דרכים עיקריות להשיג זאת: הדרך הפשוטה והיעילה היא לשלב צמחים מלאכותיים בגינה שלכם להשגת המראה הרענן ללא מאמץ ולאורך כל השנה. אפשרות נוספת היא לבחור באופן מכוון צמחים ירוקי עד, ששומרים על עליהם הירוקים לאורך כל השנה, ולשלב ביניהם מספר פרחים שפורחים בעונות שונות, כך שתמיד תהיה נגיעה של צבע בגינה.

עצים או לא עצים?

אחת ההתלבטויות הבסיסיות בתכנון הגינה היא האם לשלב בה עצים, ואם כן האם להשתמש בעצי פרי. ישנם כמה יתרונות לשילוב עצים בגינה, כמו למשל הוספת צל טבעי שינעים את זמנכם כשאתם יושבים תחתיו, או הוספת מחיצה טבעית ביניכם לבין השכנים או הרחוב, כדי להשיג עוד קצת שקט ופרטיות. אם אתם נהנים לטפח את הגינה ולקצור את הפירות, עצי פרי גם יעניקו לכם את הפינוק המיוחד הזה אחת לשנה. עם זאת, ישנן כמה מגבלות שכדאי לקחת בחשבון: עצים המטילים צל רב מדי עלולים להפריע לצמחים הנמוכים יותר לקבל אור שמש ולגדול, ובנוסף עצים יוצרים לפעמים לכלוך בצורת עלים ופירות שנושרים.

צמחים מלאכותיים לגינה – יש דבר כזה?

גם אם המטרה הסופית היא להשיג גינה ירוקה ופורחת, תופתעו לגלות שצמחים מלאכותיים יכולים לתרום הרבה לגינה ולבית שלכם. אפשר לשלב אותם בין צמחים טבעיים או להשתמש בצמחיה מלאכותית בלבד בגינה כולה. ישנם מספר יתרונות בולטים לשימוש בצמחיה מלאכותית במקום לשתול צמחים טבעיים:

  • עלות נמוכה הרבה יותר, הן ברכישה הראשונית והן בעלויות התחזוקה השונות – השקיה, ריסוס, דישון, גיזום וכו'.
  • מבחינת הנראות, צמחים מלאכותיים איכותיים כיום נראים ממש כמו צמחים טבעיים אולם נשארים רעננים ובריאים במשך כל השנה. בנוסף, ניתן למקם אותם לפי שיקולים אסתטיים בלבד, ללא התייחסות לשילוב בין צמחים או התאמה לתאורה.
  • צמחים מלאכותיים אינם יוצרים לכלוך בגינה, לא מושכים חרקים ומזיקים.